MyMetro

MyMetro

  • Category: Business
  • Release Date:
  • Current Version: 1.630.26
  • Adult Rating: 4+
  • Developer: MetroPCS
  • Compatibility: Android
  • Links: Google Play Store
2.7
2.79635
2,902 Ratings
$ 0

MyMetro App

This free application is used for Metro by T-Mobile customers to make changes to their account at their fingertips. Check your balance and due date, review your high speed data usage, make payments, change plans or features, and even reset your voicemail password. Just another way to take care of the simple things without making a call or standing in line.

MyMetro app screenshots

MyMetro app reviews

  • Not working!! 1/5

    By Veleashaa
    Not working for me 😞 and it isn’t a skill issue 💔
  • App stopped working on iPhone 1/5

    By Lizza247
    Update 2/15/23 after developer’s comments: I have followed all the instructions the developer has given and the app still does not work. It’s very disappointing. ~~~~~ App stopped working on iPhone with new update. Useless and the website is slow as molasses. Ridiculous.
  • Unusual 1/5

    By uwla818
    For some reason i am still getting E service as in Edge. Isn't that technology dead? Why is metro mcs still using it? And why do i get this so often?
  • Absolutely useless 1/5

    By Acintris
    One of the most useless apps ever. Might as well just use the website, actually does it’s job. They should completely remove this useless app
  • Trash 1/5

    By Gloyarddd
    Tried logging in just trash
  • App does not open with WI-FI 1/5

    By pbjbsb
    Have to use cellular data to access app. I do not have private relay which is for paid iCloud+ service. My other IPhone SE 3rd Gen works fine. My iPhone SE 2nd Gen has the problem. It is very discouraging to continually having to use cellular data to access app.
  • Terrible 1/5

    By Zmamas
    Terrible app, never saves my card, I always have autopay on but it says my card is expired every single month. Then they have the audacity to try to charge me late fee. When I HAVE a card on file 🤦🏽‍♀️ ridiculous app
  • I love it so far 5/5

    By Melogee818
    I love everything about metro especially the price i pay. I wish they didnt slow the data down after 35gb but everything else is on point
  • This app is trash!!! 1/5

    By Taleah Barton
    It won’t even open. FIX IT!!!
  • Okay 2/5

    By destinycurlin
    I had this for a year or two and I was working perfectly fine until recently…
  • 0 1/5

    By bitvh00
    Worst app ever doesn’t work!
  • THE APP DOES NOT WORK 1/5

    By JF Manuel
    Every time I want to know my mobile hostpot left , always says “there was a problem” and when I refresh the app it says that as well. I don’t know what’s going on with this app, fix the bug please, thanks! If not i will switch to Verizon, I swear!! Jk!
  • Switch phone 1/5

    By Torch’s
    Two times I tried switch phone, no worked. Third time- problem with connection. I call to support - you need pay for switch phone… I tell about problems with app - try tomorrow!
  • App Not Working 1/5

    By jsj1013
    This app was working fine for over a year now and now it says it doesn’t recognize my account. Straight trash!
  • No la recomiendo 1/5

    By tupinchiculomierdapendeja
    Sus datos no sirven pa pues vrga y no me alludan a nada a solucionar nada hable 3 veces y no pude entonces chinguen a su puta madre bola de culeros
  • App issues 3/5

    By vparch
    To use the app, why do I have to turn off Wi-Fi in order to use it, even to make payments.
  • never works 1/5

    By unitykiwi
    this app never works for me anymore. it used to give me no no problems but recently any time i have to put my pin it says i entered the wrong pin even though it’s the correct one and i even have called customer service to confirm it and have even changed it. but it doesn’t work ever. it’s so annoying.
  • Will not work on an iPad w/o cellular service. 1/5

    By mmaugle
    This application will not work on an ipad with out cellular data service. I even tried to connect thru my phone w/a hotspot. No luck. To bad it would be nice to have a bigger screen to work with.
  • Fails when you need it 2/5

    By Anon 😈
    I don’t hardly leave reviews but today I am. This app right here seriously need a lot of improvement. I have been using metro for years but I try to avoid using this app for the times I need to pay my phone bill and this consistently asinine app. Is the most excruciating annoying thing ever to be factory installed on a device. The luck of it working in all favor is equivalent to winning money of a $1 scratch off ticket. The automated voice system when you call is a third better than this app. FIX FIX FIX FIX FIX FIX this app to work accordingly with/without internet connection please. Metro makes too much money as a brand to offer such low quality apps and services to their customers.
  • Worst company in the world 1/5

    By bignote12
    This app is 100% trash do not you do not waste of time do me a favor change your phone company go to Sprint AT&T go somewhere boost don’t stay with Metro the trash
  • Disappointed 1/5

    By GCode84
    The app keeps crashing
  • The app 4/5

    By Iamdontizzy1
    The app moves most of the time y’all just need to update it give it a new outlook and make sure the payment works cause sometimes it says error just to pay your bill online or on the app
  • Screw this 1/5

    By KHfiniti1500
    I’ve been using metro for a few years now and lowered my monthly plan because I don’t need mobile hotspot any more. Went on the main web page and it says unlimited data for the $40, $60, & $60 plans. I chat with them and they confirm. Here’s the kicker. It’s not for 1 unlimited. 2) it caps out at 35gb on the two higher tier plans and only 10gb for the $40. Not to mention your paying $48/mo for the ($40/mo) plan. Now correct me if I’m wrong but that’s illegal
  • Keeps crushing 1/5

    By kira111222
    The worst app ever. I normally use the web version since it doesn’t work properly. It asks me to switch from wifi to mobile data, after I do that it won’t still open.
  • Unreliable 5/5

    By aksldkfjd
    I been without service for 2 weeks has interrupted my work and social responsibilities. Used the app spoke with 3 different customers agents 1 supervisor with zero results do not recommend Metro pcs
  • Works Well 5/5

    By Bri_201
    Gets the job done for account management, not much to say.
  • Ya no puedo entrar a ver mi cuenta 3/5

    By Scal-Ros
    Desde hace 1 año venia usando esta aplicación y pagaba mi factura por ahi mismo, pero desde hace unos dias atrás ya no puedo entrar, dice que necesito Datos móviles para que me autorice My Metro entrar a la red, y resulta que mi cuenta siempre esta al dia, no es falla de cobertura ni señal. Desinstale y volvi a instalar la aplicación y lo mismo y para seguir los pasos para resolver el problema y el resultado ha sido negativo. Ojalá puedan revisar y corregir
  • FCC & Myself -V- Metro By T-Mobile 1/5

    By Mrp1979
    I’m from Massachusetts. MA6 to be exact. On 9/27/22 I filled a complaint against MBTM for stealing $110.00 from me via fraud. MBTM received and cashed a $110 check I had sent in for payment. After months of MBTM denial I filed a complaint with the FCC. Now my account is “locked”. I still have service but am unable to view my account. Doesn’t make sense. This has been going on for far too long. FCC said MBTM has thirty calendar days to respond to my complaint. If MBTM does not reply within thirty days I’m curious to see next step. I feel MBTM owes me interest given they held my funds ( after cashing my check) for well over thirty days. I feel I’m owed this and more as a consumer. Because MBTM held my funds instead of applying them to my account my phone was suspended. Once the FCC figures all this out I’m moving to a more reliable carrier even if it means a higher cost. This way at least I know I’m getting what I paid for. I also think data that I bought should roll over to the next month if not used rather then metro stealing it. Where does my unused data go?
  • Never can sign in for bill 1/5

    By mom of 4 and a gbaby
    I always have to call because I can’t even get extension or pay my bill through this site
  • La peor app 1/5

    By 129mel
    Es ridículamente mal esta aplicación tienes que desconectar tu wifi luego sale que hay error y no se puede y quieres llamar al servicio de cliente y te cobran 5 dólares? son unas lacras
  • MetroPCS Scamming/Finessing customers 1/5

    By DaBig Homie
    This is ridiculous. I have been losing money doing gig jobs because metro is limiting my “unlimited data” and I work in a congested area so I cannot use my gig apps until the graveyard shift when there are less people with higher priority for data than me. Simply unacceptable. Also, if u try to activate a new line then they will try to tie it in with your current line so that your data is not reset but simply split between the 2 lines which is pointless. We need real unlimited data or just promote it as 35gb of data like it truly is. That way we can decide if the plan will work for us without getting finessed into thinking we have unlimited data. Also, the solution the guy in the store gave me was to get a new phone after telling me that I should change my plan from $60 to $40 because I’m getting “finessed” and I don’t have anything different except Amazon prime. And I haven’t tried it yet but data top off sounds like a joke! $5 for every 2gb. Like, why are we paying to top off “unlimited data”?
  • Not working!!! 1/5

    By Kjsgurl
    App hasn’t worked over a week now can’t pay my bill have to go online to do it! Sometimes online doesn’t work either! Very inconvenient!! METRO FIX YOUR ISSUES!!!!
  • Great app 5/5

    By 11SROD
    Great app to pay monthly bill.
  • Joke app 1/5

    By Litty Mans
    This app is a joke. I needed it because my payment wasn’t posted and I have no data. It doesn’t work with just Wi-Fi. Pointless.
  • app is garbage 1/5

    By carmenmenrac
    never works, glad to see I’m not the only one this happens to update 10/7/22: i switched to AT&T
  • Phone bill 5/5

    By Yomomma😘😘
    Wont let me connect to the metro app so i can pay my phone bill
  • App worked once 2/5

    By @theiPhoneGuru
    I see the previous review from 3 years ago stating that saving a payment method to the account prevents the app from work. Are you serious? This app functions as an easy way to pay the bill. The only way to pay not is by adding a payment fee in person or over the phone? Please fix your app. There is no way this is not either: 1) Apathy toward your customer Or 2) Financially Malicious
  • Horrible Trash 1/5

    By metroappwebsite trash
    App or website Never works!!!!!!!!!!! Trash
  • My Metro PC dude 5/5

    By Colas Queen
    I just got back together with METRO PC after my husband switched my plan over to Xfinity. My personal experience has been with Leo at the 9& VanDyke location in Warren MI I currently reside in Harrison Twp and drove over 25 miles to this location on 9&VanDyke. There is a man that runs the Store and his name is Leo. I can always count in Leo to brighten up my day. His pleasant demeanor and helpfulness are consistent with his good looks! I first met Leo back in 2013 when I needed to obtain a phone. Actually I stopped in hoping to use a phone to make a phone call after being released from incarceration He asked me where my phone was. I informed him that i didn’t have a phone or any money to purchase a phone. I just wanted to make a phone call and I promised to be quick. It was an extremely cold January afternoon and I was walking and attempting to find a ride to pick me up. Leo seemed concerned for me that i didn’t have a phone…that’s when without any hesitation Leo paid for a phone for me using his own hard earned money That gesture was the absolute kindest I’ve ever experienced in my entire life Since then I have been a loyal Metro pc customer and have made several referrals to this specific location!! It’s DEFINITELY worth the 25 miles out of my way to experience his level of service and commitment to customer service that Leo offers ! I am so thrilled to be back together with MetroPC and reconnect with my great friend Leo. I would never go back to using any other wireless service provider Your grateful Customer, Jacqueline Colasanti
  • Pointless App 1/5

    By fuQoff.
    App never works. Doesn’t remember passwords. & “authentication without Wi-Fi” never works so I can never pay my bill on time. Considering leaving the whole company.
  • Do not work 1/5

    By MS TJ ❤️‍🔥💓
    I will give this app a half a star if I could because this is the worst app I have ever ran into it never works you can send troubleshoot or whatever any steel do not work can y’all please get it together and get the app working👎🏾👎🏾👎🏾👎🏾
  • Can not change rate plans in app 1/5

    By chevymylinkisbetter
    Whenever i do a plan change through the app, the app freezes and the change doesn’t go through. I have to force close the app. When i try to open the app again, I get errors saying that I am unable to login at this time. Then I have to use a computer to make the plan changes that I want.
  • Never been able to pay my bill through the app 1/5

    By Barrie63
    I have never been able to use this app to pay my Metro PCS phone bill. I don’t give this rating with any ill will. It’s just annoying as can be.
  • Surprise Surprise 1/5

    By smoore982810
    Horrible, just like the service.
  • Doesn’t work. 1/5

    By krissythecat
    This app doesn’t work at all. Please fix thanks.
  • Crushed app 1/5

    By lulubix
    Every time I try to open it it says “we are sorry we are unable to open your account “ really ??? Is it that hard to fix something like that
  • Stopped working 1/5

    By •rêxxî•
    Remove this from the App Store if we can’t use it anymore please
  • Don’t waste your time with this company! 1/5

    By Michele21613
    My whole experience has been one disappointment after another! When adding a second line to my moms account I opted for the iPhone 11 which was $99. However nowhere did it say that I had to sign up for the $60 plan! Nor does it say anywhere that I am required to carry insurance on a phone that is paid for at the rate of $12 a month! I have the phone three days before all of my messages started coming to my phone they were still want to the other carrier! And finally after having the phone for testimony we come on Labor Day weekend Labor Day weekend their service has been down more often than not so I pick up my phone and it will say no Sim card because there’s an issue with their tower! So this morning I return to work only to be written up because they were unable to reach me not once but twice this weekend when we had emergency situation! At this point I am absolutely livid and I deeply regret changing from straight talk! Straight talk was easy Peezy 35 hours a month I never had an issue with your service only reason that I changed was I thought $99 for an iPhone 11 was an amazing deal however now when you look at it being required to be in the $60 plan and the additional $12 a month for insurance I am now paying three dollars shy of double what I was paying straight talk! And I haven’t had service for the entire weekend! And I have ruined perfect personnel file because I got wrote up because their service did not work this weekend cell switching to MetroPCS has cost me in many ways needless to say I deep and regret my change in providers!!
  • Never works 1/5

    By cierrabearaaaa
    Never works. Always says it can’t connect. Literally only have it to pay my bill once a month, but it doesn’t even work for that.